Csúcsforma az esküvőre - Szex és New York módra

Te is elámultál, milyen jó alakja van a 45 éves Sarah Jessica Parkernek a Szex és New York című filmben? Lesd el a titkait, hogy bombaformában légy az esküvődön...

A Carrie-t alakító Sarah Jessica Parkerről joggal feltételezhetnénk, hogy minden hajnalban lefutja a maga adagját, és legalább hetente háromszor aktív vendége a konditeremnek. A sport is része az életének, de alapvetően egész másban látja a karcsúság titkát. Bizony, ha nem mozgás, akkor táplálkozás lehet a rejtély kulcsa, jól sejted.

A negyvenes évei közepén is csábító színésznő elárulta, hogy idomait jelentős részben köszönheti ugyan a genetikának, emellett azonban olyan speciális diétára adta a fejét, amely különösebben nem megterhelő, ám hosszú távon látványos eredményt hoz. Mielőtt abbahagynád az olvasást, mert neked a "hosszú táv" már nem fér bele az esküvőd előtt, gyorsan megnyugtatunk: az első két hét eredményei is annyira kecsegtetőek, hogy érdemes belevágni.

Semmi újat nem mondunk azzal, hogy a szénhidrát megvonása a szervezettől már önmagában is a fogyás alappillére. Amikor éhség ellen bekapsz egy kiflit vagy szendvicset, pillanatnyilag ugyan megelégítetted a szükségleteidet, cserébe azonban jókora vércukorszint-ingadozásnak teszed ki magad. Az egyszerű szénhidrátok ugyanis - azon kívül, hogy a zsírpárnák hipergyors növekedését nagyban elősegítik - csekély hasznot hajtanak, mert nem tárolódnak sokáig a szervezetben, így hamarosan újra megéhezel. Arthur Agatston szívgyógyász pontosan ebben látta szív- és cukorbeteg páciensek állapotának romlását, ezért kifejlesztette az úgynevezett South Beach diétát, melynek ma már világszerte számtalan követője akad. Lényegében kiiktatta az egyszerű szénhidrátokat, és összetettekkel helyettesítette.

De ez még nem minden. Az étrend kitalálója az egyensúlyra helyezi a hangsúlyt, miszerint - a szénhidráton kívül - semmilyen tápanyagforrást nem szükséges mellőzni (a húst sem), nem kell éhezni, csupán betartani egyfajta rendszerességet, melynek részleteit nézzük meg ennyi bevezető után.

A diétát három szakaszra lehet felosztani, az első két hét számít az első fázisnak. Bátran mondhatjuk (Sarah Jessica Parker után szabadon), hogy ez a legkeményebb szakasz, ám egyben a leglátványosabb is, és messze nem kivitelezhetetlen, tehát ne add fel! Teljesen el kell hagynod a kenyeret, a tésztát, az alkoholt, mindenfajta édességet, de ekkor még a gyümölcsöket is, mert azok természetes cukortartalmát szintén mellőznöd kell. Az első két hétben az összetett szénhidrátok (rizs, krumpli) sem szerepelnek az étlapon, és akkor joggal kérdezheted, hogy mi marad? Zöldségek, sovány hús, tojás, magvak, esetleg zsírszegény sajt. Azért ennyiből már elég sokféle finom ételt össze tudsz hozni. Lebegjen a szemed előtt, hogy ez a két hét 5-6 kiló fogyást eredményez, ha kitartó vagy.

A két hét elteltével beiktathatod a szénhidrátot, de csak teljes kiőrlésű gabonából készült kenyeret fogyassz, illetve a már említett összetett szénhidrátokat. Kerüld a finomított lisztet és cukrot, és meg fogod látni, milyen gyorsan megszokod, és a mindennapjaid részévé válik ezek mellőzése. Természetesen a gyümölcs is megengedett. Ekkor már ne számíts jelentős fogyásra, viszont nem fog fellépni a jojó-effektus, könnyedén tarthatod a súlyodat.

A diéta hívei a harmadik szakaszt úgy határozzák meg, hogy mindezt "csupán" folytatni kell életed végéig. Visszatérhetsz az első két hét étrendjéhez abban az esetben, ha további kilóktól szeretnél megszabadulni.

Befejezésül még tudnod kell valamit: nem a bort iszik, vizet prédikál elv alapján ismertettem a "Carrie" által istenített módszert, hanem ki is próbáltam, és bátran merem ajánlani...

KM
 


Kapcsolódó linkek

Kapcsolódó cikkek


HIRDETÉS