Napbarnított menyasszony

Itt a nyár, és nincs is annál szebb, amikor a menyasszony hamvas bőre természetes, napbarnított árnyalatban sugárzik, kiemelve a szépségét. De vigyázat! Mit tegyél, hogy a végeredmény valóban szép legyen, és ne éppen rákvörösen vagy hámló bőrrel ébredj a nagy napon?

Kívülről fújod a biztonságos napozás szabályait, de nem akarsz lemondani a napbarnított bőrszínről sem? Tanácsainkkal segítünk, hogy csodaszép színed legyen, és az egészséged se kerüljön veszélybe.

1. Ne csak a strandon védekezz!

Amikor hétágra süt a nap, a napsugarak káros hatásainak mindig ki vagy téve, függetlenül attól, hogy csak a sarki boltba ugrasz le, vagy egy árnyas fa alatt ücsörögsz.

Tippjeink:
- Akkor is használj napvédő krémet, ha sétálsz az utcán, bevásárolni mész, hosszabb autóútra indulsz, vagy kerti munkát végzel.
- Strandolás és napozás esetén pedig kötelező a bőrvédelem! Sőt, a tengervízen, egy méter mélységig is áthatolnak az UV-sugarak, ezért úszás közben is gondoskodj a bőr védelméről, mert csak így kerülheted el, hogy a bőröd észrevétlenül leégjen.

2. Válassz saját faktorszámot!

Bár a faktorszámok dzsungelében nem könnyű kiigazodni, mégsem lehetetlen! A bőrtípusod és a napozás helyszíne is befolyásolhatja, hogy milyen krémre van szükséged.

Tippjeink:
- A szezon elején mindig magas faktorúszámú (30-50) naptejet használj, pár hét múlva, amikor már van egy kis színed, áttérhetsz az alacsonyabb faktorszámú krémekre.
- Ne feledd: a vízparton intenzívebb védelemre van szükséged, ezért vízparti pihenéshez mindig 20-as, 30-as faktorszámú krémet csomagolj.

3. Krémezni tudni kell!

Bár tisztában vagy vele, hogy naptej használata kötelező, mégsem mindegy, hogy mikorra időzíted a krémezést és mennyit használsz belőle.

Tippjeink:
- A naptejet legalább fél órával napozás előtt vidd fel a bőrödre, hogy a hatóanyagoknak legyen idejük felszívódni.
- Vannak olyan testrészek, amiket hajlamosak vagyunk kihagyni a krémezésből: pedig a váll és a lábfej védelme hasonlóan fontos, mint a többi testrészé. Nem beszélve az arc, az orr, a fülek és ajkak védelméről. Az arcodra mindig speciális fényvédő arckrémet használj, az ajkaidat pedig UV faktoros ajakírral ápold.
- Bánj bőségesesen a naptejjel és a krémezést ismételd meg óránként. De ez nem azt jelenti, hogy ahányszor bekened magad, annál tovább maradhatsz a napon! Az újbóli krémezéssel csak az izzadás, a fürdés és a törülközés okozta krémveszteséget pótolod.
- Napozás után alaposan mosd le a naptej maradékát és napozás utáni testápolóval nyugtasd a bőrödet. A kamilla, az aloe vera és a körömvirág tartalmú készítmények különösen ajánlottak ilyenkor.

4. Védd a hajad is!

A haj elsősorban fehérjékből épül fel és ezeket támadják meg a káros UV-sugarak, amitől az fénytelen lesz és töredezni kezd. Ráadásul a túlzásba vitt napozás vizet is von el a hajtól, amitől kiszáradhat.

Tippjeink:
- Viselj szalmakalapot, vagy kendőt, ezzel nemcsak a hajadat véded, de a napszúrás esélyét is csökkented!
- Nyáron mindig használj olyan hajápoló termékeket, ami UV-védelmet is biztosít.
- Napozás előtt fújd be a hajad UV-védő spray-vel, ez filmszerű réteget képez rajta és kiszűri a káros sugarakat.

5. Egyél barnító, bőrvédő fogásokat!

A hőn áhított bronzbarna bőrszínt könnyebben elérheted, ha az étrendedben rendszeresen szerepelnek olyan ételek, amelyek gazdagok béta-karotinban, likopinban és vitaminban.

Tippjeink:
- A béta-karotint és a likopint élénk színű zöldségekben és gyümölcsökben találod meg pl. sárgarépában, paradicsomban, sárgadinnyében, spenótban, sóskában.
- A bőr szépségéért felelős A- és E-vitaminokat leginkább a májból, tojásfehérjéből, tejtermékekekből, brokkoliból szerezheted be, de a búzacsíra, a hidegen sajtolt növényi olajok, az avokádó és a diófélék is nagy arányban tartalmaznak bőrvédő vitaminokat


A tippek szerzője: Pekár Dóra - Wellnesscafe
 



HIRDETÉS